ACTIE! 10% korting in augustus op alles in de webwinkel   Kortingscode: AUGUS18

Klantenservice Semoea Webwinkel

wagneriet

We doen ons best het winkelen in de webwinkel vlot en veilig te laten verlopen.

De webwinkel wordt beheerd door Prana-Bodhi, lid van Semoea
Administratie-adres: Lindehof 15, 3295 WB 's-Gravendeel   KvK nr.: 23089407
Tel.: 078-6733942 of 0111-641702


Hieronder staat praktische informatie over de gang van zaken.
Klik op een vraag om het antwoord te tonen/te verbergen.

Wil je weten hoe we de bestelde stenen testen? Kijk dan bij Onze unieke stenentest

Levering

  • De foto's in de webwinkel tonen voorbeeldexemplaren. Ze geven een indruk van wat je kunt verwachten. Omdat stenen een natuurproduct zijn, is ieder exemplaar anders. De geleverde stenen wijken daarom doorgaans iets af van deze voorbeelden.
  • We kunnen een foto van de geselecteerde stenen toesturen voordat de bestelling verzonden wordt. Dat kan teleurstelling voorkomen. Als je dat wilt, vraag er dan om tijdens het bestellen. Vanzelfsprekend kan deze extra stap de aflevering iets vertragen.
  • Bij sommige stenen gaat het om unieke exemplaren. Dan toont de foto op de website precies wat je krijgt.
  • Als dat wenselijk, krijg je na bestelling extra foto's toegestuurd. Zodat je precies kunt kiezen welke steen je wilt.
  • Vermeld zijn de prijzen voor stenen van prima kwaliteit en gemiddelde grootte (tenzij anders vermeld).
  • Alle stenenprijzen zijn inclusief btw, exclusief verzendkosten.
  • De verzendkosten (porto + verpakking) zijn afhankelijk van gewicht en formaat van de bestelde stenen, en van de bestemming. Tijdens de bestelling worden deze kosten toegevoegd.
  • Bij sommige producten staan de verzendkosten apart vermeld. Het vermelde bedrag geldt alleen bij verzending binnen Nederland.
  • Verzending binnen Nederland is gratis bij alle bestellingen vanaf € 30,00.
  • Verzending van brievenbuspost naar landen in West-Europa is gratis bij bestellingen vanaf € 60,00.
  • Bij verzending van pakketpost naar West-Europa krijg je bij bestellingen vanaf € 60,00 een korting van 8 euro.
  • Verzending van een bestelling naar landen buiten West-Europa is alleen mogelijk in overleg. Stuur daartoe een bericht naar de webwinkel, en je krijgt informatie over de verzendkosten. Rechtstreeks bestellen via de website is voor deze landen niet mogelijk.
  • Voor alle duidelijkheid: bij een indeling in gewichten of formaten betekent het teken '-': 'tot aan' (dus zonder de bovengrens). Stel er zijn twee gewichtsgroepen: '10-15 gram' en '15-20 gram'. Een steen van exact 15 gram behoort dan tot de gewichtsgroep '15-20 g'.
  • Bekijk alle details over de Verzendkosten.
  • Na ontvangst van de betaling, versturen we je bestelling per post. Dat gebeurt meestal binnen een dag nadat het geld op onze bankrekening staat.
  • Bij online betaling voor 15.00 uur heb je je bestelling vaak al de volgende werkdag in huis.
  • Brievenbuspost en pakketpost binnen Nederland worden standaard binnen 1-2 werkdagen bezorgd.
  • Zelf ophalen van de bestelling is ook mogelijk. Dat kan in Nieuwerkerk (Zeeland) of 's-Gravendeel (Zuid-Holland). Je kunt dat kiezen tijdens het bestellen.
  • Bij onduidelijkheden over je bestelling nemen we contact met je op per e-mail. Dat kan soms nodig zijn om de keuze van de steen perfect met je af te stemmen. We vragen dan extra informatie over je wensen, of sturen extra foto's. Deze service kost natuurlijk tijd, maar voorkomt teleurstellingen.
  • Bestellingen worden afgehandeld door Prana-Bodhi vof., lid van Semoea.

Bestellen

  • We verzenden bestellingen binnen Nederland en naar tien landen in West-Europa: België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Italië, Luxemburg, Oostenrijk, Spanje, Verenigd Koninkrijk en Zweden.
    Bestellingen voor andere landen zijn alleen mogelijk in overleg. Stuur dan een bericht naar de webwinkel. Rechtstreeks bestellen via de website is dan niet mogelijk.
  • Plaats je artikel eerst in het winkelwagentje. Klik daarna in het winkelwagentje op Naar bestellen. Je komt dan op beveiligde bestelpagina's. Daar doorloop je vervolgens 4 stappen.
  • Stap 1: Winkelwagen. Eerst kom je in een scherm met een overzicht van de bestelde producten. Je kunt het aantal exemplaren aanpassen, en eventueel producten verwijderen uit de winkelwagen. Je kunt in dit scherm je een kortingscode of code van je cadeaubon invullen.
  • Stap 2: Aanmelden. In het tweede scherm wordt gevraagd naar je inloggegevens.
    Ben je een nieuwe klant, dan kun je je hier registreren. Je maakt dan een klantaccount aan met je naam, e-mailadres, postadres en eventueel telefoonnummer. Deze persoonsgegevens worden opgeslagen op de website.
    Je kunt ook bestellen zonder een account, als gast
  • Je naam, e-mailadres, postadres en telefoonnummer zijn onmisbaar voor een correcte en snelle afhandeling van je bestelling. Deze klantgegevens worden niet voor andere doelen gebruikt.
  • Stap 3: Bestelgegevens. In het derde bestelscherm kies je een verzendmethode. Standaard versturen we de bestelling naar je eigen adres. Maar je kunt een ander afleveradres opgeven.
  • De verzendmogelijkheden zijn afhankelijk van prijs, gewicht, formaat en bestemming. Afhalen in Nieuwerkerk (Zeeland) of 's-Gravendeel (Zuid-Holland) is ook mogelijk; maak dan een afspraak.
  • In ditzelfde scherm kies je ook de betaalmethode. We verzenden je bestelling nadat we de betaling hebben ontvangen.
  • Stap 4: Overzicht. In het vierde scherm kun je controleren of alle ingevulde bestelgegevens kloppen. Wil je nog iets veranderen? Keer dan terug naar het bestelscherm dat je wilt wijzigen.
  • In dit overzicht staat een tekstveld Toelichting op je bestelling. Daarin kun je aanvullende informatie doorgeven, bijvoorbeeld je wensen over kleur of formaat, of je verzoek om toezending van een foto van de geselecteerde stenen.
  • Kloppen alle gegevens? Ga dan rechtsonder akkoord met de leveringsvoorwaarden. Klik daarna op de button Bestelling afronden om je bestelling definitief te maken en te versturen. Je gaat dan een betalingsverplichting aan. Je krijgt meteen per e-mail een factuur toegestuurd met alle bestelinformatie.
  • Heb je gekozen voor online betalen? Dan kom je na afronding van je bestelling automatisch in een beveiligd betaalscherm van de Rabobank.
  • Klanten die betalen per bankoverschrijving of die contant betalen, komen tot slot in het scherm Bedankt met korte informatie over de afhandeling van de bestelling.
  • Klanten met een account kunnen na afronding van de bestelling rechtsboven uitloggen. De aanmelding van klanten zonder account wordt binnen een uur automatisch verwijderd.
  • Heb je een account, dan gaan je volgende bestellingen razendsnel. Je hoeft dan alleen maar in te loggen, zonder opnieuw alle adresgegevens in te vullen. Je kunt inloggen met je gebruiksnaam of e-mailadres, plus je wachtwoord.
  • Een uitzondering hierop zijn de accounts die vóór 27 februari 2014 gemaakt zijn. Deze klanten moeten eenmalig opnieuw hun adresgegevens invullen. Helaas zijn toen bij de overstap naar een nieuw winkelsysteem sommige adresgegevens verloren gegaan. Excuses voor het ongemak.
  • Als je een klantaccount maakt, kun je je meteen aanmelden voor de maandelijkse Semoea Nieuwsbrief. Afmelden kan gemakkelijk via een link in de nieuwsbrief.
  • Klanten met een account kunnen gebruik maken van de verlanglijst. Een handig geheugensteuntje.
  • Je kunt zelf je klantgegevens wijzigen. Log dan eerst in met je gebruikersnaam (of e-mailadres) en je wachtwoord. Dat kan rechtsboven op alle winkelpagina's, of tijdens het bestellen. Na inloggen verschijnt rechtsboven het menu Mijn account. Klik daarop, en vervolgens op Adressen om je naam, postadres en telefoonnummer te wijzigen.
  • Via het menu Mijn account kun je ook al je bestellingen inzien. Er staat een button waarmee je een bestelling kunt herhalen.
  • Via dit menu kun je ook je accountgegevens (zoals e-mailadres, wachtwoord) gemakkelijk wijzigen. Klik hiervoor op de link Klantaccount.
  • Zodra je klaar bent, kun je rechtsboven weer uitloggen.
  • Reageert de button Naar bestellen niet?
    Deze button staat middenboven. Controleer of je browser de cookies van Semoea accepteert. Deze zijn onmisbaar tijdens het bestellen.
    Soms volstaat verversing van de pagina in je browser.
  • Werkt tijdens het bestellen de knop Volgende niet?
    De reden kan zijn dat je nog niet alle benodigde informatie hebt ingevuld. Anders helpt het vaak om via je browser de pagina te verversen. Begin anders helemaal opnieuw met bestellen door te klikken op Naar bestellen.
  • Krijg je tijdens het bestellen de melding 'Dit e-mailadres is al in gebruik'?
    Dit kan gebeuren tijdens het invoeren van je gegevens. Het betekent dat het ingevulde e-mailadres al is opgeslagen in het klantenbestand. Log dan in met bijbehorende gebruikersnaam of e-mailadres, plus wachtwoord. Of gebruik een ander e-mailadres.
  • Kun je na het aanmaken van een klantaccount niet doorgaan met bestellen?
    De oorzaak kan zijn dat je al eerder hebt besteld zonder een account aan te maken. En dat je toen hetzelfde mailadres hebt gebruikt. Dan stagneert het bestelproces soms. Stuur dan een bericht naar de webbeheerder om dit te verhelpen. Of bestel net als eerder zonder account.
  • Ben je je gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?
    Klik dan rechtsboven op Inloggen klanten. Dan ga je naar een pagina waarop je vergeten gegevens kunt opvragen.
  • Vind je geen oplossing voor je probleem?
    Neem dan even contact op met de webbeheerder. Hij probeert dan een oplossing te vinden. Beschrijf in je bericht nauwkeurig wat er misgaat; dat maakt het gemakkelijker de oorzaak te vinden. We zijn blij met je melding, want dat helpt ons het gebruiksgemak van de webwinkel te vergroten. Onze excuses voor eventueel ongemak.

Betalen

  • Je krijgt meteen na voltooiing van je bestelling per e-mail een factuur met alle bestelgegevens toegestuurd.
  • Tijdens het bestellen heb je de keuze uit 4 betaalmethodes: overmaking per bank , online betalen met iDEAL, online betalen met Maestro; contante betaling bij afhalen in Nieuwerkerk (Zld.).
  • Online betalen doe je veilig via je eigen bankrekening. Dit is de snelste manier om je bestelling in huis te krijgen. Je kunt niet online betalen met een creditcard.
  • Betalen met iDEAL is alleen mogelijk voor klanten met een Nederlandse bsnkrekening.
  • Betalen met Maestro is alleen mogelijk bij een bankrekening in België, Duitsland, Engeland, Oostenrijk, Spanje en enkele andere Europese landen. Kies je voor Maestro, laat dan in het betaalscherm het vakje 'beveiligingscode' leeg.
  • Bij online betaling ga je na voltooiing van je bestelling automatisch naar een beveiligd scherm van de Rabobank Omnikassa.
  • Heb je gekozen voor een overmaking per bank? Maak dan het factuurbedrag over naar de bankrekening die vermeld staat op de factuur. Levering volgt zodra we de betaling ontvangen hebben.
  • Heb je gekozen voor contant betalen bij afhalen in Nieuwerkerk? Maak dan per e-mail een afspraak wanneer je de bestelling komt afhalen.
  • De financiële afhandeling wordt gedaan door Prana-Bodhi vof., lid van Semoea.
    • Bankrekening: NL03RABO 0 136 165 206 t.n.v. Prana-Bodhi
    • Rabobank BIC: RABONL2U
    • KvK nr.: 23089407
    • BTW nr.: NL8066.17.883B01
  • Krijg je een foutmelding terwijl je bezig bent met online betalen?
    Dit kan diverse redenen hebben. Soms is er een tijdelijke storing bij de Rabobank, of hapert de serververbinding tussen Semoea en Rabobank. Daaraan kunnen we helaas weinig doen. Enkele aandachtspunten: betalen met een creditcard is onmogelijk; betalen met Maestro kan alleen bij bankrekeningen in het buitenland, zoals België.
  • Vind je geen oplossing voor je probleem?
    Neem dan even contact op met de webbeheerder. Hij probeert dan een oplossing te vinden. Beschrijf in je bericht nauwkeurig wat er misgaat; dat maakt het gemakkelijker de oorzaak te vinden. We zijn blij met je melding, want dat helpt ons het gebruiksgemak van de webwinkel te vergroten. Onze excuses voor eventueel ongemak.

Retourneren

  • Bij klachten kun je het beste even contact opnemen. Dan kunnen we proberen een oplossing te vinden.
  • Je mag geleverde stenen binnen 14 dagen na ontvangst terugzenden indien ze niet aan je verwachting voldoen. Je krijgt dan het factuurbedrag terugbetaald. De kosten van de retourzending zijn voor eigen rekening. Neem altijd eerst contact op per e-mail.
  • Bij retourzendingen is het verplicht om een retourformulier in te vullen. Deze kun je downloaden via het menu Algemene voorwaarden.
  • Voor meer details over annuleren en retourneren: zie de Algemene voorwaarden.

Verlanglijst

  • De verlanglijst is alleen zichtbaar voor klanten die zijn ingelogd.
  • Ben je ingelogd, dan verschijnt bij elke product de link 'Toevoegen aan verlanglijst'. Na een klik hierop wordt het product toegevoegd aan je verlanglijstje.
  • Je verlanglijstje verschijnt rechtsboven op alle winkelpagina's als je bent ingelogd. Klik op een product in de lijst om de productpagina te bezoeken en het product te bestellen.
  • Om een product uit je verlanglijst te verwijderen, klik je op het kruisje achter de naam.
  • Je verlanglijstje blijft bewaard. Bij een volgende keer inloggen kun je hem opnieuw gebruiken.

Contactgegevens

  • Zijn je vragen nog niet beantwoord? Neem dan gerust contact op met Semoea Webwinkel. Dit zijn de mogelijkheden:
    • Een bericht versturen via de website
    • E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
    • Webwinkelier Anja Tjassing: tel. 078-6733942. Postadres: Lindehof 15, 3295 WB 's-Gravendeel (Zuid-Holland)
    • Webwinkelier Ina Korenhof: tel. 0111-641702. Postadres: Loensweg 13, 4306 NB Nieuwerkerk (Zeeland)